یسنایسنا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 1 روز سن داره

به نام هستي بخش هستي ما

شعرهاي كودكانه

1392/3/12 14:31
نویسنده : مامان
23,640 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

عزيزم مجموعه اي از شعرهاي كودكانه و قشنگ رو برات اينجا مينوسم كه ماماني اونا رو حفظ كرده و شبا برات ميخونه  .

                                   

خداي خوب و مهربان

خداي خوب و مهربان

داده به ما گوش و زبان

بخشيده ما را دل و جان

چشم و سر و دست و دهان

او داده ما را عقل و هوش

او داده ما را آب و نان

از لطف و نعمتهاي او

ما زنده ايم و پر توان

niniweblog.com

 

 

                                                                                       

جوجه جوجه طلائي 

داري نوك حنائي 

تخم خود رو شكستي 

چگونه بيرون جستي 

گفتي جايم تنگ بود

ديوارش از سنگ بود       

نه پنجره نه در داشت 

نه كس زمن خبر داشت 

دادم به خود يك تكان 

مثل رستم قهرمان 

تخم خود رو شكستم 

اينجوري بيرون جستم 

niniweblog.com

 

                  

خوشحال و شادم

خوشحال و شاد و خندانم

قدر دنيا رو ميدانم

دست بزنم من

پا بكوبم من

جوااااااااااااانم

در دلم غمي ندارم

زيرا هست سلامت جانم

عمر ما كوتاست

چون گل صحراست

پس بياييد شادي كينم

بياييد باهم بخوانيم

ترانه جواني را

عمر ما كوتاست

چون گل صحراست

پس بياييد شادي كنيم

گل بريزم من

از روي خرمن

شاداااااانم.

niniweblog.com

                      

 

 

آقا خرگوشه

يه روز يه آقا خرگوشه

رسيد به يه بچه موشه

موشه پريد تو سوراخ

خرگوشه گفت آخ

وايسا وايس كارت دارم

من خرگوش بي آزارم

بيا از سوراخت بيرون

نمي خواي مهمون

يواش موشه اومد بيرون 

يه نگاهي كرد به مهمون

ديد كه گوشاش درازه 

دهنش بازه 

شايد ميخواد بخورتم 

يا با خودش ببرتم 

پس ميرم پيش مامانم 

اونجا ميمانم 

مادر موشه عاقل بود

زني باهوش و كامل بود 

يه نگاهي كرد به خرگوش

گفت به بچه موش

نترس جونم اون مهمونه

خيلي خوب و مهربونه

پس برو پيشش سلام كن

بيارش خونه

niniweblog.com

                              

 

عروسك من

عروسك قشنگ من قرمز پوشيده

تو رختخواب مخمل آبيش خوابيده

مامان يه روز رفته بازار اونو خريده

قشنگ تر از عروسكم هيچ كس نديده

عروسك منننننننن چشماتو وا كن

وقتي كه شب شد اونوقت لالا كن

حالا بيا بريم حياط با من بازي كن

توپ  بازي تاب بازي و طناب بازي كن

niniweblog.com

 

 

پاييزه

پاييزه پاييزه

برگ درخت ميريزه

هوا شده كمي سرد

روي زمين پر از برگ

ابر سياه و سفيد

رو آسمون رو پوشيد

دسته دسته كلاغها

ميرن به سوي باغها

همه ميگن به يكبار

غارو غارو غارو غاااار

niniweblog.com

 

 

كفشدوزك

كفشدوزك كوچولو

حسابي غصه داره

چونكه براي دوختن

ديگه كفشي نداره

سوزنشو گذاشته

كنار گل تو باغچه

كاشكي براش بيارن

يه لنگه كفش كهنه

نخاشو قيچي كرده

تا كه باشه اماده

وقتي كفشي نداره

نخاش چه سودي داره

ازون دورا ميادش

انگا صداي خش خش

داره مياد هزار پا

با يه بخچه رو دوشش

تو بخچش گذاشته

هزارتا كفش پاره

حالا ديگه كفشدوزك

هيچ غصه اي نداره

niniweblog.com

 

 

 

بابا بزرگ پیرم

بابابزرگ چه پیره

الهی هرگز نمیره

 عینک داره با عصا

قصه می‌گه با ادا

خوشحاله مثل بنده

با ریش سفیدش می‌خنده.

دست می‌کنه تو سینی

به من می‌ده شیرینی

خوشحاله مثل بنده

با ریش سفیدش می‌خنده

niniweblog.com

 

                            

شير آب

با شیر آب بازی نکن

نگا تو مثل موش شدی

نازی شیطون و بلا

چه قدر تو بازی‌گوش شدی.

خوبه از من یاد بگیری

ببین دارم گل می‌کشم

مداد زرد من کجاست

می‌خوام یه بلبل بکشم   

niniweblog.com

 

        

             

باغ وحش

تو قفسای باغ وحش

حیوونای رنگارنگ

پرنده‌های کوچولو

میمون و شیر و پلنگ

میمونه شکلک می‌سازه

مردمُ خوشحال می‌کنه

با یه دونه توپ کوچیک

تنهایی فوتبال می‌کنه.

نگا کن او خرسَ رو

وایساده روی دو پا

خرگوشَ رو نگا کنین

هی می‌پره تو هوا

طاووسَ رو نگا کنین

چه خوشگل و قشنگه

چترشُ هی باز می‌کنه

ناز و خوش‌آب و رنگه

 niniweblog.com

 

 

اتل متل توتوله

اتل متل توتوله

گاو حسن چه جوره

نه شیر داره نه پسون

گاوشُ بردن هندسون

يک زن کردی بسون

اسمشُ بذار عم‌قزی

دور کلاش قرمزی

دور کلاش قرمزی

هاچن واچین

یه پاتُ ور چین

niniweblog.com

 

 

توپ سفيد

توپ سفيدم قشنگي و نازي

حالا من ميخوام برم به بازي

بازي چه خوبه با بچه هاي خوب

بازي ميكنيم با يه دونه توپ

چون پرت ميكنم توپ سفيدم رو

از جا مي پره ميره تو هوا

قل قل ميخوره تو زمين ورزش

يك و دو و سه و چهار و پنج و شش

 

                 

niniweblog.com

                 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)